Μείνεται συντονισμένοι στον 935radio....


Ενημέρωση για όλα!

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Αναβρασμός στη Μάνη για τις συγχωνεύσεις σχολείων.

9 Φεβρουαρίου 2011.
Αναβρασμός επικρατεί στη Μάνη για τις συγχωνεύσεις και τις επακόλουθες καταργήσεις σχολείων....Παρέμβαση για το θέμα, γενικότερα, έκανε στη Βουλή, ο βουλευτής Λακωνίας της ΝΔ, κ. Αθαν. Δαβάκης, ενώ ψήφισμα, μετά από σχετική συνεδρίαση, εξέδωσε και το Δημοτικό Συμβούλιο Ανατ. Μάνης......Αναλυτικά, οι δύο παρεμβάσεις....
...1. Παρέμβαση Αθ. Δαβάκη...
...Το σοβαρό ζήτημα της κατάργησης ή συγχώνευσης σχολικών μονάδων στη Λακωνία, που σύμφωνα με βάσιμες πληροφορίες σχεδιάζει η κυβέρνηση, έφερε στη Βουλή ο βουλευτής Λακωνίας κ. Αθ. Δαβάκης, με πίκαιρη ερώτηση του προς την Υπουργό Παιδείας...Ο κ. Δαβάκης τόνισε στην Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου, ότι είναι απαράδεκτο σε μια περίοδο κρίσης για την ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα για την ελληνική περιφέρεια, να υπάρχουν σκέψεις κατάργησης σχολείων σε περιοχές της χώρας όπως η Λακωνία.
.."...Πέραν οποιουδήποτε κριτηρίου, αυτό που προέχει, είναι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων.
...Πρέπει πάνω από όλα, να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι απόψεις και οι σοβαρές ενστάσεις των κυρίως ενδιαφερομένων που είναι οι μαθητές, οι γονείς τους, οι εκπαιδευτικοί και η τοπική κοινωνία....", τόνισε ο κ. Δαβάκης, ενώ η αρμόδια υφυπουργός, κα. Χριστοφιλοπούλου, στην απάντηση της προς τον κ. Δαβάκη ανέφερε : « ...ότι βασικό μέλημα της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, είναι η παιδαγωγική και εκπαιδευτική διάσταση των συνενώσεων, όπου αυτές λάβουν χώρα, καθώς επίσης και το αναπτυξιακό κριτήριο της κάθε περιοχής. Ανέφερε μάλιστα ότι σε δυσπρόσιτες περιοχές της Λακωνίας, με σχολεία απομακρυσμένα, θα διατηρηθεί ακόμη και το μονοθέσιο σχολείο, για την καλύτερη διευκόλυνση των μαθητών και των οικογενειών τους...".

2. Το ψήφισμα του Δημ. Συμβουλίου Ανατολικής Μάνης...

...Στην πρόσφατη  συνεδρίαση του, (στις 26 Ιανουαρίου),  το Δημοτικό Συμβούλιο Μάνης εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα στο οποίο παίρνει θέση για την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να προχωρήσει στην συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων.
Το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε  την αντίθεση του, σε οποιαδήποτε προσπάθεια και με οποιαδήποτε μορφή, στην Συνένωση Σχολικών Μονάδων στα διοικητικά όρια της αρμοδιότητας του.
Το ψήφισμα απευθύνεται στην κ. Υφυπουργό ΥΠΔΒΜΘ  Εύη Χριστοφιλοπούλου, στους Βουλευτές Λακωνίας Λεωνίδα Γρηγοράκο, Γρηγόρη Αποστολάκο, Αθανάσιο Δαβάκη, στην  Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας Αδαμαντία Τζανετέα, στην Δ/ντρια  Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας Αικατερίνη Χριστοπούλου και στην ΕΛΜΕ Λακωνίας.
***Το Ψήφισμα :
"...Ο Δήμαρχος και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου  Ανατολικής Μάνης   κατά την συνεδρίασή τους την 31η Ιανουαρίου του έτους 2011 αφού έλαβαν υπόψη τους τα ψηφίσματα της Δημοτικής Κοινότητας Γυθείου και φορέων  σχετικά με την συγχώνευση των δύο Γυμνασίων της πόλεως του Γυθείου Δήμου Ανατολικής Μάνης...
...Αποφάσισαν ομόφωνα...

...Την έκδοση ψηφίσματος  διαμαρτυρίας προς την κ. Υφυπουργό ΥΠΔΒΜΘ  Εύη Χριστοφιλοπούλου, κ.κ. Βουλευτές Λακωνίας, κ.  Αντιπεριφερειαρχη Λακωνίας, κ.  Δ/ντρια  Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, ΕΛΜΕ Λακωνίας , το οποίο έχει ως κατωτέρω:

....Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να νομιμοποιήσει τις προαποφασισμένες ενέργειες του, όσο αφορά τις Συνενώσεις - Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Σχολικό Έτος 2011-2012, θέτοντας σε Δημόσια Διαβούλευση 98 ωρών (19 Ιανουαρίου 22:00- 23 Ιανουαρίου 23:59 ήτοι τεσσάρων ημερών και δύο ωρών συμπεριλαμβανομένου και του Σαββατοκύριακου) την Έκδοση της συγκεκριμένης Εγκυκλίου ( ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.ΘΡ. 11136/Δ4/11/27-1-2011 (ΑΔΑ:4ΑΡ49-Ν) αναφορικά με την Συνένωση - Ίδρυση Σχολικών Μονάδων.

...Η προσπάθεια τετελεσμένων αποφάσεων, επιχειρείται δια Εγκυκλίων, οι οποίες ως γνωστόν δεν έχουν συνταγματικά, νομοθετικά και υπερνομοθετικά ουδεμία ισχύ αφενός και αφετέρου, η μικρόψυχη σε διάρκεια διαβούλευση δεν έχει καμία απολύτως έννοια παρά μόνο να υφαρπάξει μια κοινωνική και νομιμοφανή νομιμοποίηση και αποδοχή της ουσίας ( της κάθε Συνένωσης - Ίδρυσης Σχολικών Μονάδων ), δια της συμμετοχής φυσικών και νομικών προσώπων στην έκδοση της επίμαχης Εγκυκλίου.
...Ιδιαίτερη μνεία έχει το γεγονός ότι δεν έχουν συσταθεί ακόμη οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, που προβλέπονται από την ισχύουσα Νομοθεσία, οι οποίες έχουν την εκ του Νόμου αρμοδιότητα, για την επιμέλεια ενός τόσο σοβαρού θέματος, που η συνέπεια οποιασδήποτε λύσης ή απόφασης θα έχει μακροχρόνιες εκπαιδευτικές κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες για τον τόπο.
...Το ελληνικό  κράτος επιζητά οφέλη που έχουν καθαρά και μόνο οικονομικό χαρακτήρα, κάτω από την πίεση των δημοσιονομικών αναγκών που έχει επιβάλλει το ΔΝΤ,  χρησιμοποιώντας ως Δούρειο Ίππο την δρομολόγηση Συγχωνεύσεων Σχολικών Μονάδων δια του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, προκειμένου να αλώσει έστω και τα μηδαμινά ποσά που διατίθενται για την παιδεία.
...Οι δηλώσεις ότι ο σχεδιασμός γίνεται « αυστηρώς με Παιδαγωγικά κριτήρια, υπηρετώντας τον μαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα» εξυπηρετούν επικοινωνιακούς σκοπούς προκειμένου να παραπλανηθεί η κοινωνία, όσο αφορά την ουσία ενός τόσο σοβαρού θεμελιώδους προβλήματος όπως η Παιδεία.
...Για να μην κατηγορηθούμε ότι μας διέπει ποταπό αίσθημα προκατάληψης, μπαίνουμε στην βάσανο, μιάς και το Υπουργείο δεν είναι σε θέση να το κάνει, να αναλύσουμε και να καταγράψουμε επιστημονικά τι σημαίνει η προϋπόθεση ( αυστηρώς με Παιδαγωγικά κριτήρια, υπηρετώντας τον μαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα [1]) και ταυτόχρόνα να αναλύσουμε τους βασικούς στόχους που επικαλείται το Υπουργείο ήτοι: την «ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,, ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να διευκολύνεται και να υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας [2]» προκειμένου να αποδείξουμε ότι τα επιχειρήματα του Υπουργείου είναι άνευ παιδαγωγικού περιεχομένου, σίγουρα όμως παιδαγωγικής επικάλυψης άλλων προθέσεων.

Σ υ γ κ ε κ ρι μ έ να    α ν α φ ο ρ ι κ ά   με την προϋπόθεση του Υπουργείου, αυστηρώς με Παιδαγωγικά κριτήρια, υπηρετώντας τον μαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα,  καταγράφουμε :

...Παιδαγωγική, αφορά την επιστήμη της αγωγής των παίδων, κατά την αρμόζουσα ανατροφή και μόρφωση αυτών.
Η Παιδαγωγική πραγματεύεται ειδικότερα τις αρχές και τις μεθόδους της ορθής αγωγής των παίδων.
Η Παιδαγωγική είναι μια ανθρωπολογική, πνευματική και εφαρμοσμένη κοινωνική Επιστήμη, η οποία προέκυψε από τη Φιλοσοφία και έχει ως έργο την έρευνα όλων των προβλημάτων που έχουν σχέση με την αγωγή του παιδιού. Η επιστήμη ενδιαφέρεται για την ολόπλευρη εξέλιξη του παιδιού από άποψη σωματική, διανοητική και ηθική, καθώς και την καλλιέργειά του. 
Η Παιδαγωγική είναι θεωρητική και πρακτική επιστήμη.

Την Παιδαγωγική την συναντάμε από την αρχαιότητα με θεωρητικές προσεγγίσεις από τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη.

Η παιδαγωγική πράξη είναι υποταγμένη σε τελεολογικές αρχές που δεν είναι καθόλου ζήτημα επιστήμης ούτε τεχνικής, αλλά συνείδησης ή και, κατά συνέπεια, φιλοσοφίας. [3]

Η παιδαγωγική, έχοντας περάσει από τα στάδια του εμπειρισμού και από την προώθησή της από την φιλοσοφική σκέψη μεγάλων μυσταγωγών, έφθασε σήμερα στο στάδιο της αληθινής επιστήμης και παίρνει θέση ανάμεσα στην ιεραρχία των πανεπιστημιακών σπουδών.[4]

Την παιδαγωγική ορολογία χαρακτηρίζουν επιμέρους τομείς της παιδαγωγικής επιστήμης, όπως αγωγή, μάθηση, διδασκαλία, εκπαίδευση, κοινωνικοποίηση, παιδεία, κλπ...

...Αγωγή γενικά είναι η σκόπιμη ενέργεια των ενήλικων προς τα αναπτυσσόμενα άτομα για ν' αναπτύξει τη σωματική, πνευματική, κοινωνική, ηθική και αισθητική όψη της προσωπικότητας τους και να τα βοηθήσει να αυτοπραγματωθούν και να ενταχθούν αρμονικά στο φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον όπου θα ζούσαν

...Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές, και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Η σύνδεση με τους όρους «ωρίμανση» και «ανάπτυξη» δίνεται από τη σχέση: ωρίμανση x μάθηση = ανάπτυξη. Η μάθηση είναι αντικείμενο της Ψυχολογίας και της Παιδαγωγικής.

Διδασκαλία είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο προς τον μαθητή. Διακρίνεται σε φυσική διδασκαλία και σχολική διδασκαλία.

Η εκπαίδευση με την ευρεία έννοια περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που έχουν σκοπό την επίδραση με συγκεκριμένο τρόπο στη σκέψη, στο χαρακτήρα και στη σωματική αγωγή του ατόμου. Από τεχνικής πλευράς, με τη διαδικασία της εκπαίδευσης αποκτώνται συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες και αξίες (ηθική, ειλικρίνεια, ακεραιότητα χαρακτήρα, αίσθηση του δικαίου, αφοσίωση, επαγγελματισμός, υπευθυνότητα, κτλ). Η εκπαίδευση γίνεται με βάση συγκεκριμένες μεθόδους (θεωρητική διδασκαλία, επίδειξη, ανάθεση εργασιών, πρακτική εξάσκηση, κτλ), σε ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα, με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους και είναι οριοθετημένη χρονικά. Η λέξη προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα εκπαιδεύω που σημαίνει ανατρέφω από παιδική ηλικία, μορφώνω, διαπαιδαγωγώ.

Η κοινωνικοποίηση είναι ένας κοινωνιολογικός όρος ο οποίος χρησιμοποιείται από κοινωνιολόγους, κοινωνιοψυχολόγους, ανθρωπολόγους, πολιτικούς και παιδαγωγούς, εννοώντας τη διαδικασία μετάδοσης ηθών, εθίμων, κανόνων και ιδεολογιών. Μέσω της κοινωνικοποίησης, μεταδίδονται στο άτομο οι δεξιότητες και συνήθειες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη συμμετοχή του στην κοινωνία στην οποία ανήκει.

Η κοινωνία σχηματίζεται από ποικιλία κοινών κανόνων, συμπεριφορών, αξιών, κινήτρων, κοινωνικών ρόλων, συμβόλων και γλωσσών. Κατ' αυτό τον τρόπο, η κοινωνικοποίηση μπορεί να οριστεί ως το «μέσο με το οποίο επιτυγχάνεται κοινωνική και πολιτισμική συνέχεια».[5]

Σ υ γ κ ε κ ρ ι μ ε ν α   α ν α φ ο ρι κ ά   με τους βασικούς στόχους που επικαλείται το Υπουργείο ήτοι: την «ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,, ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να διευκολύνεται και να υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας» καταγράφουμε :

Σταθμός της σύγχρονης (παιδοκεντρικής) θεώρησης του διδακτηρίου αποτελούν οι θέσεις της Montessori (1977), ότι μέτρο του μεγέθους του διδακτηρίου και του εξοπλισμού του πρέπει να είναι το παιδί. Τις θέσεις αυτές υποστηρίζουν και άλλοι ψυχοπαιδαγωγοί, που επισημαίνουν ότι είναι ανάγκη το παιδί να μπορέσει να οικειοποιηθεί το σχολικό χώρο.[6]

Στα περισσότερα ελληνικά σχολικά κτίρια της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας, ισχύει το ίδιο κτιριολογικό πρόγραμμα. Αποτέλεσμα είναι ένα άκαμπτο σχολικό κτίριο, με βασικό στοιχείο κτιριολογικής δομής την κλειστή αίθουσα διδασκαλίας. Έχουμε τάξεις παραταγμένες κατά μήκος διαδρόμων και μικρό αριθμό χώρων ειδικής χρήσης: μία αίθουσα φυσικής – χημείας, μία κλειστή αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και τα γραφεία της διοίκησης.

Οι μελέτες των Barker και Gump, που θεωρούνται από τις πλέον σημαντικές σε αυτό τον τομέα, εξετάζουν γυμνάσια με πολλούς  μαθητές. και ανακαλύπτουν ότι τα μικρά κατ΄ εξοχή σχολεία προσφέρουν στους μαθητές περισσότερες δυνατότητες για ουσιαστική συμμετοχή καθώς και για άσκηση ηγετικών ρόλων. Ειδικότερα, η συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες, η ικανοποίηση του μαθητή, το ενδιαφέρον του για την κοινότητα βρέθηκαν να είναι αυξημένα στα μικρού μεγέθους σχολεία σε σύγκριση με τα μεγάλα «πολυδύναμα» σχολικά κέντρα. Άλλες έρευνες έδειξαν ότι στα μικρά σε μέγεθος σχολεία οι μαθητές συμβαίνει να γνωρίζουν τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους πολύ καλύτερα, με αποτέλεσμα συχνά να εμπλουτίζονται σε βάθος οι σχέσεις τους, ακόμη δεν βιώνουν την ανωνυμία, και αυτό έχει διαπιστωθεί ότι περιορίζει την αποκλίνουσα και παραβατική συμπεριφορά..

Κατά την χρονική αυτή περίοδο πραγματοποιήθηκαν πολλές έρευνες με σκοπό τη σύγκριση των επιπτώσεων που έχουν τα μικρά και τα μεγάλα σχολεία (πολυδύναμα) στις σχολικές επιδόσεις (μάθηση), στη συναισθηματική ανάπτυξη και στην αυτοαντίληψη των μαθητών κ.λ.π. Τα ερευνητικά  αποτελέσματα   τα οποία  προέκυψαν είναι  ότι τα μεγάλα σχολεία (με πάνω από 300 μαθητές) έχουν περισσότερες βοηθητικές εγκαταστάσεις (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια κ.λ.π.),και δίνουν δυνατότητες στους μαθητές τους. Όμως οι νεότερες έρευνες, επισημαίνουν πως μόνον ένας μικρός αριθμός μαθητών εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες αυτές, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς εξελίσσονται συνήθως σε παθητικούς παρατηρητές. Αντίθετα, τα μικρά σχολεία κινητοποιούν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζουν καλύτερες  επιδόσεις.

Εκτός από το μέγεθος του σχολικού κτιρίου, σημαντικό ζήτημα είναι και η πυκνότητά του. Η πυκνότητα είναι ο χώρος που αναλογεί στο παιδί ως απόρροια του αριθμού των ατόμων που βρίσκονται στο χώρο της τάξης.

Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις που προέκυψαν από νεότερες έρευνες, η μεγάλη πυκνότητα στην τάξη σε συνδυασμό με την έλλειψη υποδομής συμβάλλει στην αύξηση της επιθετικότητας, των βανδαλισμών και της άσκοπης συμπεριφοράς. Αντίθετα, ο επαρκής χώρος και ο κατάλληλος εξοπλισμός αυξάνουν τη συνεργατικότητα, τη δημιουργική απασχόληση και τη συμμετοχή στις δραστηριότητες της ομάδας.

...Εξαιτίας της συγκέντρωσης πολλών μαθητών στο ίδιο κτίριο, και στην ίδια  τάξη  παρατηρούνται  τα  φαινόμενα:       

1.      Της αύξησης της περιθωριοποίησης μεγάλου αριθμού μαθητών,

2.      Της αύξησης των βανδαλισμών στο χώρο και της επιθετικότητας.

...Έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου καταλήγει στα εξής : οι βανδαλισμοί στα σχολεία «κοστίζουν ακριβά» και επιπροσθέτως επιτείνονται τα φαινόμενα της βίας στα σχολεία, με αποτέλεσμα ένας στους τρεις μαθητές να μην αισθάνεται ασφαλής μέσα σε αυτά. Ακόμη, έρευνα που  πραγματοποιήθηκε στην περιφέρεια της πρωτεύουσας το 1995 έδειξε ότι επτά στους δέκα μαθητές που φοιτούν σε μεγάλα σχολεία δηλώνουν ότι χάραξαν τοίχους, θρανία, πόρτες ή έχουν σπάσει κάτι μέσα στο σχολείο.

...Τα παραπάνω ερευνητικά αποτελέσματα τα οποία είναι  διαχρονικά δείχνουν τη συνάφεια των επιμέρους  στοιχείων του περιβάλλοντος με τη σχολική πραγματικότητα και την αποτελεσματικότητα. Το σχολείο σήμερα πρέπει να θεωρείται ως ένα δυναμικό πεδίο αλληλεπίδρασης  δυνάμεων στο οποίο δρουν ενεργά όλα τα συμμετέχοντα μέρη: ο μαθητής ο εκπαιδευτικός, η υποδομή και το περιβάλλον.

...Α ν τ ί θ ε τ α με όλα τα παραπάνω αναγραφόμενα διαχρονικά ερευνητικά αποτελέσματα το Υπουργείο επιμένει, χωρίς να τεκμηριώνει επιστημονικά, ότι, «Τα οφέλη που προκύπτουν είναι ότι με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η οργάνωση των Πολυδύναμων Σχολικών Κέντρων σε Ολοήμερα Σχολεία, υποστηρίζεται η λειτουργία τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και υλοποιούνται επαρκέστερα και αρτιότερα καινοτόμες δράσεις και πρωτοποριακά προγράμματα διδασκαλίας.»


...Σ ύ μ φ ω ν α με τα προαναφερθέντα και μελετώντας μετά μεγάλης προσοχής του από 14/1/2011 Δελτίου Τύπου του Υπουργείου, τ ε κ μ η ρ ι ώ ν ο υ μ ε  α ν τ ι κ ε ι μ ε ν ι κ ά, ότι καμία σχέση δεν υπάρχει μεταξύ του περιεχομένου του εγγράφου, με οποιαδήποτε επιστημονική θεώρηση παιδαγωγικών κριτηρίων.

...Σ υ μ π λ η ρ ω μ α τ ι κ ά  θεωρούμε ότι είναι πολύ χρήσιμο να αναφερθούμε και σε στοιχεία Διεθνούς Οργανισμού, του οποίου η εγκυρότητα δεν αμφισβητείται από κανέναν, ιδιαιτέρως από το Ελληνικό κράτος, μιάς και είναι μέλος του, του Ο.Ο.Σ.Α.

« ...Από το 2000 έως το 2005 το μέσο μέγεθος της σχολικής τάξης δεν μεταβλήθηκε ιδιαίτερα, όμως οι διαφορές μεταξύ των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. φαίνεται ότι περιορίστηκαν. Το μέγεθος της σχολικής τάξης μειώθηκε στις χώρες όπου οι τάξεις ήταν σχετικά μεγάλες, όπως στην Ιαπωνία, την Κορέα και την Τουρκία και αυξήθηκε σε αυτές όπου το μέγεθος της τάξης ήταν σχετικά μικρό, όπως στην Ισλανδία » .

«Συγκεκριμένα στον Τομέα της Σχολικής Οργάνωσης, ο δείκτης αριθμού μαθητών ανά σχολική τάξη δείχνει ότι κατά μέσο όρο η τάξη απαρτίζεται από 22 μαθητές ».

«Οι χώρες μέλη του Ο.Ο.Σ.Α. που δείχνουν μεγαλύτερη σημασία στην αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων διαθέτουν το 6,2% του συνολικού ΑΕΠ στην Εκπαίδευση.»

«Σοβαρές ελλείψεις καταγράφει έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α. στους Έλληνες μαθητές όσον αφορά την κριτική τους ικανότητα, την αφομοίωση πληροφοριών και γενικώς την πνευματική ωριμότητά τους, να εισχωρούν στην μάθηση και όχι απλώς να την παπαγαλίζουν. Να θεωρούν την μάθηση ως απαραίτητο στοιχείο όχι μόνο για την προσωπική τους μετεξέλιξη αλλά και για την ανάπτυξη της κοινωνίας.»

«Μεταξύ των 43 κρατών που αξιολογούνται από την έρευνα του Ο.Ο.Σ.Α., η Ελλάδα καταλαμβάνει την 26η θέση.»

«Όταν δε η χώρα μας συγκριθεί με τις ανεπτυγμένες χώρες της Δύσης και δη τις ευρωπαϊκές χώρες - μέλη του Οργανισμού τότε η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη.»

«Αν συγκρίνετε την Ελλάδα με τις χώρες των υψηλών επιδόσεων, διαπιστώνετε ότι βρίσκονται πάρα πολύ πίσω.»

»Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι κάτω από το όριο που έχει θέσει ο Ο.Ο.Σ.Α.. Βλέπετε για παράδειγμα πως μόνο το 5% των 15χρονων Ελλήνων μαθητών μπορούν να κρίνουν, να ερμηνεύσουν και να διεισδύσουν σε ένα πρόβλημα».

«Η μάθηση δεν είναι κάτι μηχανικό:»

«Αν δείτε τις χώρες που επιδεικνύουν υψηλές επιδόσεις στον τομέα της καλλιέργειας των νέων, θα διαπιστώσετε πως έχουν μια πολύ διαφορετική αντίληψη για την εκπαίδευση. Στη Φιλανδία, τη χώρα που καταλαμβάνει την πρώτη θέση, στην έρευνά μας δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών.»[19]

»Κάθε σχολείο, δημιουργεί το δικό του προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Ο καθηγητής παίρνει πρωτοβουλίες και αναπτύσσει μια διαπροσωπική σχέση με τον μαθητή. Με τον τρόπο αυτό, ο δάσκαλος αξιοποιεί τις ιδιαίτερες δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα των μαθητών του, τους δίνει κίνητρα να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα.»

«Αυτό είναι ζήτημα κυρίως αλλαγής νοοτροπίας όσον αφορά την φιλοσοφία της εκπαίδευσης. Και στον τομέα αυτό η Ελλάδα βρίσκεται, δυστυχώς, πολύ πίσω. Η Ελλάδα διέπεται, ακόμα, από ένα συγκεντρωτικό, αυστηρά δομημένο εκπαιδευτικό δόγμα που πολύ φοβούμαι είναι απηρχαιωμένο».

...Σε   α ν τ ί θ ε σ η  με τις επιστημονικά τεκμηριωμένες Εκθέσεις του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη Ο.Ο.Σ.Α. που προαναφέραμε, τα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά οφέλη που ευαγγελίζεται το Υπουργείο με τα κριτήρια συγχώνευσης, είναι «οι κτιριακές υποδομές – εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης.»

...Σε αυτήν την περίπτωση, που είναι αυτονόητο ότι θα προκύψει από την Συνένωση ή Κατάργηση Σχολικών Μονάδων και σε σχέση με τις «κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν το μέγιστο αριθμό μαθητών (30 ανά τάξη) θα δημιουργηθούν κενές αίθουσες ή κατά την ρήση του Υπουργείου αίθουσες Διδασκαλίας.

...Όπως αντιλαμβανόμαστε,το σχέδιο του Υπουργείου προωθεί το δι ε θ ν έ ς  ο ξ ύ μ ω ρ ο  να δημιουργηθούν κενές αίθουσες αλλά περισσότεροι μαθητές ανά τάξη. !!!!!

...Αυτά αναφορικά με την δήθεν παιδαγωγική επιχειρηματολογία του Υπουργείου.

...Αναφορικά με την Διοικητική Διαδικασία που έχει ακολουθηθεί μέχρι σήμερα, έχουμε να αναδείξουμε επιγραμματικά τα εξής:

1.  Ο Υπουργός με την 31436/Α4/09 ΦΕΚ 629 Β/3-4-2009 Απόφαση του με θέμα : Συγχώνευση σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έλαβε υπ΄ όψη:

α. το άρθρο 1 παρ. 4 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188)που παραπέμπει στα άρθρα 49 και 50 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) .

β. το άρθρο 5 παρ.5 και 7 και το άρθρου 8 παρ. 2 και 6 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ.2 του ν. 1966/1991 (Α΄ 147).

2. τις προτάσεις των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

3. τις προτάσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το ΙΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  στην Εγκύκλιο ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.ΘΡ. 11136/Δ4/27-1-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΡ49-Ν) : Συνενώσεις - Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011 -2012 ανάφερε ως νομοθετικό πλαίσιο  ΜΟΝΟ :

α) τα άρθρα 4 & 8 του Ν. 1566/1985,

β) το άρθρο 11 παρ 2 του Ν. 1966/1991

γ) τις Υπουργικές Αποφάσεις ήτοι Φ.3/897/97652/Γ1/13-10-2006, Φ.3/898/97657/Γ1 ΦΕΚ 1507/13-10-2006, ΥΑ 68419/Γ2/6-7-2006 ΦΕΚ 984 Β.

Παρατήρηση

Στον Μελετητή επαφίεται η σύγκριση των επικαλουμένων νομοθετικών διατάξεων και των δύο εγγράφων προκειμένου να γίνει αντιληπτό ο ορθολογισμός της μη αναφοράς του όλου του νομοθετικού πλαισίου στο κείμενο της Εγκυκλίου.

Ιδιαιτέρως ενδιαφέρον είναι για τους αυτοδιοικητικούς αιρετούς η αποσιώπηση ιδιαιτέρως των άρθρων 49 και 50 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) και του ν. 2525/1997 ΦΕΚ Α 188 ο οποίος σε παραπέμπει στα συγκεκριμένα άρθρα.

Επίσης χρήζει νομικής επεξήγησης πως είναι δυνατόν μία εγκύκλιος να υπερτερεί μίας Υπουργικής Απόφασης ( Ελληνική παγκόσμια πρωτοτυπία ) !!!!

2. Ο Υπουργός με την 31436/Α4/09 ΦΕΚ 629 Β/3-4-2009 Απόφαση του με θέμα : Συγχώνευση σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έλαβε υπ΄ όψη μεταξύ άλλων:

α. το άρθρο 1 παρ. 4 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188)που παραπέμπει στα άρθρα 49 και 50 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) .

Το ΙΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  στην Εγκύκλιο ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.ΘΡ. 11136/Δ4/27-1-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΡ49-Ν) : Συνενώσεις - Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011 -2012 δεν αναφέρει ως νομοθετικό πλαίσιο  το άρθρο 1 παρ. 4 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188) που παραπέμπει στα άρθρα 49 και 50 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167)

***Παρατήρηση

...Ενώ το άρθρο  50 του Ν. 1566/1985 παρ.3. αναφέρει « Η δημοτική ή κοινοτική επιτροπή παιδείας εισηγείται στο δήμαρχο ή πρόεδρο κοινότητας και στο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο θέματα σχετικά» μεταξύ άλλων:

...με την καλύτερη οργάνωση  και λειτουργία των σχολείων της πρωτοβάθμιας  και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,

...την κατανομή των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες των σχολείων,

...την ίδρυση, κατάργηση και συγχώνευση σχολείων

...Το Υπουργείο στην Εγκύκλιο ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.ΘΡ. 11136/Δ4/27-1-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΡ49-Ν) : Συνενώσεις - Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011 -2012   δ ε ν  τ ο  αναφέρει ως νομοθετικό πλαίσιο.!!!

...3. Ο Υπουργός με την 31436/Α4/09 ΦΕΚ 629 Β/3-4-2009 Απόφαση του με θέμα : Συγχώνευση σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έλαβε υπ΄ όψη μεταξύ άλλων:

1. τις προτάσεις των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

2. τις προτάσεις των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το ΙΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  στην Εγκύκλιο ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.ΘΡ. 11136/Δ4/27-1-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΡ49-Ν) : Συνενώσεις - Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011 -2012  δ ε ν   α ν α φ έ ρ ε ι   ως νομοθετικό πλαίσιο τις αντίστοιχες προτάσεις των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

***Παρατήρηση

...Στον Δήμο Ανατολικής Μάνης και κατ’ επέκταση στο Δημοτικό Συμβούλιο αυτού δεν έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα οι από τον Νόμο προβλεπόμενες Εκθέσεις. αντίθετα με την Συνταγματική και Κοινοτική αρχή της πληροφόρησης.

...Σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν. 2690/9-3-99 (ΦΕΚ 45 Α'): Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις, ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ «Η αιτιολογία πρέπει να είναι σαφής, ειδική, επαρκής και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου,……»

...Εξάλλου στο Άρθρο 20 του Ν. 2690/9-3-99 (ΦΕΚ 45 Α'): Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις,ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ Γνώμη – Πρόταση παρ. 1 και 2 αναφέρεται:

«...1. Όπου ο νόμος, για την έκδοση διοικητικής πράξης, προβλέπει προηγούμενη γνώμη (απλή ή σύμφωνη) ή πρόταση άλλου οργάνου, η μεν γνώμη διατυπώνεται ύστερα από ερώτημα του οργάνου που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα, η δε πρόταση υποβάλλεται με πρωτοβουλία του προτείνοντος οργάνου. Η γνώμη ή η πρόταση, πρέπει να είναι έγγραφη, αιτιολογημένη και επίκαιρη κατά το περιεχόμενο της.

2. Το όργανο που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα δεν μπορεί να εκδώσει πράξη με περιεχόμενο διαφορετικό από αυτό της σύμφωνης γνώμης ή της πρότασης. Η μη αποδοχή της θετικής σύμφωνης γνώμης ή της πρότασης, καθώς και η απόκλιση από την απλή γνώμη, πρέπει να αιτιολογούνται ειδικώς.»

Ως ακροτελεύτια παρατήρηση θα παραθέσουμε τα άρθρα 3 και 12 Της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού ήτοι:

Άρθρο 3

«1. Σε όλες τις αποφάσεις που αφορούν στα παιδιά, είτε αυτές λαμβάνονται από δημοσίους ή ιδιωτικούς οργανισμούς κοινωνικής προστασίας είτε από τα δικαστήρια, τις διοικητικές αρχές ή από τα νομοθετικά όργανα, πρέπει να λαμβάνεται πρωτίστως υπόψη το συμφέρον του παιδιού.

2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη υποχρεούνται να εξασφαλίζουν στο παιδί την αναγκαία για την ευημερία του προστασία και φροντίδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των γονέων του, των επιτρόπων του ή των άλλων προσώπων που είναι νόμιμα υπεύθυνοι γι' αυτό, και παίρνουν για το σκοπό αυτό όλα τα κατάλληλα νομοθετικά και διοικητικά μέτρα.

3. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη μεριμνούν ώστε η λειτουργία των οργανισμών, των υπηρεσιών και των ιδρυμάτων που αναλαμβάνουν παιδιά και που είναι υπεύθυνα για την προστασία τους να είναι σύμφωνη με τους κανόνες που έχουν θεσπιστεί από τις αρμόδιες αρχές, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας και της υγείας και σε ό,τι αφορά τον αριθμό και την αρμοδιότητα του προσωπικού τους, καθώς και την ύπαρξη μιας κατάλληλης εποπτείας.»

Άρθρο 12

«1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη εγγυώνται στο παιδί που έχει ικανότητα διάκρισης το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης της γνώμης του σχετικά με οποιοδήποτε θέμα που το αφορά, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις του παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και το βαθμό ωριμότητάς του.

2. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει ιδίως να δίνεται στο παιδί η δυνατότητα να ακούγεται σε οποιαδήποτε διοικητική ή δικαστική διαδικασία που το αφορά, είτε άμεσα είτε μέσω ενός εκπροσώπου ή ενός αρμόδιου οργανισμού, κατά τρόπο συμβατό με τους διαδικαστικούς κανόνες της εθνικής νομοθεσίας.»

...Εν κατακλείδι,

...Σύμφωνα και σε συνδυασμό με τα προαναφερθέντα, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ανατολικής Μάνης, αποφασίζει κατηγορηματικά την αντίθεση του, σε οποιαδήποτε προσπάθεια και με οποιαδήποτε μορφή, στην Συνένωση Σχολικών Μονάδων στα διοικητικά όρια της αρμοδιότητας του..."
   (Γ.Τ., πληροφ. από το mymani.gr).

Δεν υπάρχουν σχόλια: