Μείνεται συντονισμένοι στον 935radio....


Ενημέρωση για όλα!

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Ενστάσεις Πετράκου στην τοποθέτηση Τατούλη για τα διόδια.

16 Φεβρουαρίου 2011.
Επειδή η διαδικασία στο Περιφερειακό Συμβούλιο δεν επέτρεψε να δοθεί απάντηση στα όσα καινοφανή, αντιδημοκρατικά και απαράδεκτα είπε ο κ. Τατούλης στο κλείσιμό του, (στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για το θέμα των διοδίων), ο περιφ. σύμβουλος του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Θανάσης Πετράκος, επανέρχεται στο θέμα, σήμερα, δίνοντας τις δικές του "απαντήσεις"...
..."..Ο κ. Τατούλης στο κλείσιμο της συζήτησης του θέματος για την αύξηση της τιμής των διοδίων και μια μικρή ομάδα συμβούλων του στις τοποθετήσεις τους:

1) Υπερέβησαν τα εσκαμμένα και τη δημοκρατική αντιπαράθεση. Ο κ. Τατούλης μας είπε ότι «επιτρέπεται οι πολίτες να εκφράζουν τη γνώμη τους και την πιο ακραία, αλλά δεν θα επιτρέψει να κινητοποιούνται και να αντιδρούν, διότι θα αντιδράσει αυστηρά στην κατάλυση του νόμου...»!!! Και ορισμένοι σύμβουλοί του ζήτησαν την καταδίκη των πολιτών που κινητοποιούνται κατά των διοδίων!!!

α) Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε και στον κ. Τατούλη και σε αυτούς τους συμβούλους του ότι οι κινητοποιήσεις, οι συγκεντρώσεις και οι διαδηλώσεις είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του λαού, το οποίο έχει κερδηθεί με αγώνες και θυσίες. Και φυσικά δεν πρόκειται να επιτρέψει ο λαός να καταργήσουν τα συνταγματικά του δικαιώματα, ακόμη και αν θελήσουν.

β) Οφείλουμε να πούμε στον κ. Τατούλη ότι δεν είναι πολιτικός προϊστάμενος ούτε του στρατού, ούτε της αστυνομίας, ούτε της δικαστικής εξουσίας. Αυτά ανήκουν ακόμη στην κεντρική κυβέρνηση. Αυτά για να μη νομίζει ότι είναι Πρωθυπουργός.

γ) Οφείλουμε να τον ρωτήσουμε, τι θα κάνει δηλαδή με τους πολίτες οι οποίοι αντιδρούν για τα διόδια και για τις υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές τους;

Μήπως θέλει να απαγορεύσει «τις συναθροίσεις πέραν των 3 ατόμων καθ’ άπασαν την επικράτειάν του» όπως έκανε προ ημερών ο αστυνομικός διευθυντής Σερρών για τους αγρότες; Ή μήπως εκστασιάστηκε μετά τη Νατοϊκή άσκηση «Καλλίμαχος» και θα ζητήσει ο στρατός να χρησιμοποιηθεί για τη διάλυση των διαδηλώσεων και συγκεντρώσεων; Ή μήπως θα ζητήσει την επανασύσταση των «Κενταύρων» για να επιτίθενται στους διαδηλωτές;

Σε πολύ ολισθηρούς αντιδημοκρατικούς δρόμους οδηγείται η σκέψη του κ. Τατούλη και αυτών των συμβούλων του και καλό είναι να επαναπροσδιορίσουν τις απόψεις τους.

2) Επέδειξε και ο ίδιος και μια μικρή ομάδα συμβούλων του, πολύ μεγάλο άγχος υπεράσπισης των συμφερόντων των παραχωρησιούχων. Την όποια επαναδιαπραγμάτευση έδειξαν να την αντιλαμβάνονται μόνο εις βάρος των συμφερόντων του δημοσίου και των πολιτών του.

Εμείς τονίσαμε ότι η όποια επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων πρέπει να μη γίνει εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, των πολιτών και της ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων, αλλά εις βάρος των υπερκερδών των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Γι’ αυτό μεταξύ των άλλων και μέσα στα πλαίσια του αμετάθετου και αδιαπραγμάτευτου στόχου μας, της κατάργησης των διοδίων, τον οποίο αγώνα για την κατάργησή τους θα συνεχίσουμε, ζητήσαμε να διεκδικήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου ως πρώτο ελάχιστο βήμα:

α) Τη μείωση τώρα κατά 50% των τιμών των διοδίων.

β) Κανένα νέο σταθμό μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.

γ) Ελεύθερη διέλευση για τους παρόδιους ιδιοκτήτες κτημάτων και τους εργαζομένους που χρησιμοποιούν καθημερινά την εθνική οδό για την εργασία τους."...

**Ποιά ήταν η πρόταση απόιφασης-ψηφίσματος του κ. Πετράκου...

"...Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου θεωρεί ότι οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών των διοδίων από την 1η Σεπτέμβρη 2010 μέχρι σήμερα αποτελεί πρόκληση στους πολίτες.

Είναι απαράδεκτο να έχουν αυξηθεί κατά 76% οι τιμές των διοδίων, την ώρα που η κυβέρνηση έχει μειώσει το εισόδημα των εργαζομένων και συνταξιούχων κατά τουλάχιστον 30% και έχει αυξηθεί η ακρίβεια και μέσω της αύξησης του Φ.Π.Α. Οι ιδιωτικές εταιρείες εισπράττουν χρήματα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας όπως και όλων των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με ΣΔΙΤ, ενώ ήδη οι δρόμοι έχουν πληρωθεί πολλαπλάσιες φορές από τους χρήστες, μέσα από τα τέλη κυκλοφορίας και την υπερβολική φορολόγηση στα καύσιμα.

Η αύξηση του κόστους μετακίνησης επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη της Πελοποννήσου.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου:

1.      Εκφράζει την αλληλεγγύη του στο κίνημα κατά των διοδίων, το οποίο αγωνίζεται για την κατάργηση των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης, οι οποίες παραχωρούν τους αυτοκινητοδρόμους και της Πελοποννήσου στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

2.      Τονίζει ότι οι εθνικοί δρόμοι αποτελούν δημόσιο κοινωνικό αγαθό και πρέπει να είναι ελεύθεροι για όλους.

3.      Τονίζει ότι το κίνημα κατά των διοδίων αποτελεί φυσιολογική αντίδραση και ξέσπασμα οργής των πολιτών, διότι ο εθνικός πλούτος, οι υποδομές και τα δίκτυα ιδιωτικοποιούνται τη στιγμή που τα δικά τους εισοδήματα συρρικνώνονται δραματικά.

4.      Διαμαρτύρεται έντονα για την ενέργεια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να καταθέσει τροπολογία με την οποία μετατρέπει την άρνηση πληρωμής των διοδίων σε παράβαση του Κ.Ο.Κ. και την Τροχαία σε εισπράκτορα των ιδιωτικών εταιρειών.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου θεωρεί απαράδεκτη την ποινικοποίηση της κοινωνικής διαμαρτυρίας.

5.      Καλεί τους βουλευτές όλων των κομμάτων να μην ψηφίσουν την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική αυτή τροπολογία.

6.      Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου είναι ριζικά αντίθετο με τα ΣΔΙΤ και τις συμβάσεις παραχώρησης, διότι οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών που είναι οι εθνικές οδοί. Θεωρεί ότι το δημόσιο έχει τη δυνατότητα να αναλαμβάνει την κατασκευή των υποδομών με πιο συμφέροντες όρους για το λαό. Επιπλέον τονίζει ότι δεν υπήρξε μια συνολική στρατηγική ανάπτυξης των μεταφορών, με όρους δημοσίου συμφέροντος και προστασία του περιβάλλοντος, με συνέπεια την κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

7.      Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου έχει ως σταθερό και αμετάθετο στόχο την κατάργηση των διοδίων και την κατάργηση των αποικιακού τύπου συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων στο ιδιωτικό και κεφάλαιο και πιο συγκεκριμένα των εθνικών δρόμων Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας.

8.      Στα πλαίσια του αμετάθετου στόχου του της κατάργησης των διοδίων απαιτεί ως πρώτο ελάχιστο βήμα:

α) Τη μείωση κατά 50% του κόστους μετακίνησης από Αθήνα σε Καλαμάτα και Σπάρτη και αντιστρόφως.

β) Κανένα νέο σταθμό μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.

γ) Ελεύθερη διέλευση για τους παρόδιους ιδιοκτήτες κτημάτων και τους εργαζομένους που χρησιμοποιούν καθημερινά την εθνική οδό για την εργασία τους.

9.      Ζητάει να υπάρξει μία ανεξάρτητη διακομματική επιτροπή, η οποία να μελετήσει το απεχθές των συμβάσεων εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.

10. Απαιτεί, η όποια επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων να μη γίνει εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών, αλλά εις βάρος των υπερκερδών των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.

11. Ζητάει από την κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα:

α) Τις εισπράξεις απ’ όλους τους σταθμούς των διοδίων μέχρι σήμερα και αναλυτικά για κάθε σταθμό συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής οδού και τις εισπράξεις από τους ΣΕΑ που εκμεταλλεύονται.

β) Πόσα εισέπραξε το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας το 2010;

γ) Πόσες οι εισπράξεις για την Περιφέρεια Πελοποννήσου από τις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων το 2010;

δ) Πόσες οι εισπράξεις από το ενιαίο φόρο καυσίμων το 2010;

ε) Τα ίδια κεφάλαια των κατασκευαστικών εταιρειών που έβαλαν για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων.

στ) Τα δάνεια που σύναψαν οι ιδιώτες και το κόστος αποπληρωμής των δανείων.

ζ) Ποια η κρατική συμμετοχή στο κόστος κατασκευής;

η) Αν έχουν εκδοθεί οικοδομικές άδειες όλων των κτισμάτων που έχουν φτιαχτεί κατά μήκος της εθνικής οδού Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.

θ) Ποιες οι συμβατικές υποχρεώσεις των ιδιωτών για κατασκευή παραδρόμων, τοπικών δρόμων, συντήρησης δικτύων και ποιες από αυτές έχουν τηρηθεί;

ι) Αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενοι περιβαλλοντικοί όροι κατά την κατασκευή τους με δεδομένο ότι έχουν παρατηρηθεί αστοχίες μέχρι σήμερα στην κατασκευή.

12. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου διαμαρτύρεται έντονα προς την κυβέρνηση για το κλείσιμο του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου παρ’ ότι στη σύμβαση παραχώρησης αναφέρεται ότι είναι ευθύνη του ο εκσυγχρονισμός και η λειτουργία του;

Θεωρεί απαράδεκτο να απαιτεί η κυβέρνηση από τους πολίτες να πληρώνουν διόδια και τους ονομάζει «τσαμπατζήδες», όταν η ίδια δεν τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις, όπως αυτή για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου;"..

Δεν υπάρχουν σχόλια: