Μείνεται συντονισμένοι στον 935radio....


Ενημέρωση για όλα!

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Ο Μαγκριώτης στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ.

8 Φεβρουαρίου 2011.
Τη σημασία που έχουν για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, τα τμήματά του στην ελληνική επικράτεια, για των οποίων την ολοκλήρωση, όπως είπε, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ανέπτυξε ο Έλληνας υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, σε σημερινή παρέμβασή του στο Ατυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαικής Ενωσης στη Βουδαπέστη, του οποίου θέμα ήταν η συνέχιση της προσπάθειας για την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών...
...Ο Έλληνας υφυπουργός επισήμανε πως η σημερινή οικονομική κρίση σε πολλά κράτη - μέλη της ΕΕ δεν μπορεί να σταθεί φραγμός στους μακροχρόνιους κοινοτικούς σχεδιασμούς, οι οποίοι στόχο έχουν τη στρατηγική ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού χώρου, τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη εξασφάλισης των αναγκαίων πόρων για την ολοκλήρωση του Δικτύου, με συμμετοχή όλων των κοινοτικών χρηματοδοτικών ταμείων που έχουν επιτυχώς μέχρι σήμερα συμβάλλει στην ολοκλήρωση σημαντικών έργων μεταφορών, με πανευρωπαϊκή διάσταση.

...Σε ό,τι αφορά τα χρηματοδοτικά σχήματα συνεργασίας δημόσιων και ιδιωτικών κεφαλαίων (ΣΔΙΤ), όπως είναι γενικώς αποδεκτό, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που έχουν για τη χρηματοδότηση του Δικτύου, με βασική προϋπόθεση τη σε βάθος ανάλυση των οικονομικών και κοινωνικών δεδομένων και επισήμανε τους κινδύνους που τα ΣΔΙΤ εμπεριέχουν, με βάση την ελληνική εμπειρία.
...Αναφέρθηκε ακόμη στην προσπάθεια υλοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών που ξεκίνησε από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, σημειώνοντας ότι το δίκτυο αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση και συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και στην ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής.

...Στην παρέμβασή του, ο Ελληνας υφυπουργός τόνισε ότι ο σχεδιασμός, πέραν των οικονομικών και άλλων κριτηρίων μεγέθους κυκλοφορικών φόρτων, οφείλει να λάβει υπόψη του και συγκεκριμένα κριτήρια όπως την περιφερειακότητα, την δυναμική των νησιών, την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της Ένωσης, τις γεωγραφικές και τοπογραφικές ιδιαιτερότητες των χωρών, την ανάγκη άρσης της απομόνωσης, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, την ανάγκη ανάπτυξης παραγωγικών δραστηριοτήτων.
...Αναφέρθηκε ακόμη στην ανάγκη στενής συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών-μελών καθ' όλη την διάρκεια των διαβουλεύσεων, ώστε να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
...Στο περιθώριο των διήμερων εργασιών του Συμβουλίου στη Βουδαπέστη, ο κ. Μαγκριώτης είχε σειρά διμερών συναντήσεων με τους υπουργούς Μεταφορών Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας, Κύπρου, Μάλτας, Πορτογαλίας, Ιταλίας και Γερμανίας, στις οποίες του δόθηκε η ευκαιρία να εξηγήσει τις ελληνικές θέσεις και να τονίσει την σημασία της επιτάχυνσης ολοκλήρωσης των έργων προτεραιότητας, ελληνικού ενδιαφέροντος.

...Στις συνομιλίες αυτές έγινε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία ολοκλήρωσης του οδικού άξονα 7, του αυτοκινητοδρόμου Ηγουμενίτσα - Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Σόφια-Βουδαπέστη και του σιδηροδρομικού άξονα 22, γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη - Σόφια - Βουδαπέστη - Βιέννη - Πράγα-Νυρεμβέργη - Δρέσδη, καθώς και στον άξονα 29 της σιδηροδρομικής γραμμής Ιόνια Οδός-Αδριατική.
...Επιπλέον επισημάνθηκε ότι τα κριτήρια ένταξης για χρηματοδότηση που θα εφαρμοστούν για την Κρήτη, πρέπει να είναι ανάλογα με αυτά που εφαρμόζονται στα κράτη - νησιά, όπως η Μάλτα και η Κύπρος.
...Στις συναντήσεις του κ. Μαγκριώτη με τους υπουργούς Μεταφορών Βουλγαρίας και Ρουμανίας τονίστηκε η αναγκαιότητα της περαιτέρω συνεργασίας, καθώς και η ιδιαίτερη σημασία που έχουν για την περιοχή μας οι κατακόρυφες κυκλοφοριακές ροές που συνδέουν τα ελληνικά λιμάνια με την Βαλκανική ενδοχώρα και την Κεντροδυτική Ευρώπη, όπως και η σημασία που έχουν για τον Ευρωπαϊκό σχεδιασμό τα ελληνικά λιμάνια και αεροδρόμια.
...Αξίζει να σημειωθεί πως στόχοι του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών είναι η εξασφάλιση κινητικότητας προσώπων και αγαθών, η προσφορά υποδομών υψηλής ποιότητας στους χρήστες, η στήριξη όλων των τρόπων μεταφοράς και η άριστη χρησιμοποίηση της υπάρχουσας μεταφορικής ικανότητας, η διαλειτουργικότητα σε όλα τα στοιχεία του δικτύου, η οικονομική βιωσιμότητα, η κάλυψη όλου του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η πρόβλεψη επεκτάσεών του προς τρίτες χώρες.
...Το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών περιλαμβάνει τις υποδομές (οδοί, σιδηροδρομικές γραμμές, πλωτές οδοί, λιμένες, αερολιμένες, μέσα πλοήγησης, σταθμοί μεταφόρτωσης διατροπικών μεταφορών, αγωγοί μεταφοράς προϊόντων), καθώς και τις υπηρεσίες που είναι αναγκαίες για τη λειτουργία των υποδομών αυτών...(ΑΠΕ).

Δεν υπάρχουν σχόλια: